dinsdag 5 juni 2018

Dionne Stax over haar stijl en wishlist: ‘Ik ben jassenverslaafd, je kunt er niet genoeg hebben’


Dionne Stax over haar stijl en wishlist: ‘Ik ben jassenverslaafd, je kunt er niet genoeg hebben’

Dionne Stax NOS Journaal presentatrice 4 juni 2018 18.00 uur vroege avond nieuws uitzending NPO1 #nieuwslezeres

Nadat Dionne Stax (33) het nieuws tijdens Het NOS Journaal heeft gepresenteerd verruilt ze haar nette jurkje het liefst voor een comfortabele jeans en sneakers. Niks geen sexy kleding.
 
Altijd in haar tas? Handcrème en lippenbalsem.
 
Trouw aan? Coco Chanel. Wij spraken de journaliste en nieuwslezeres over haar stijl en wishlist.

Stijlicoon

‘Grace Kelly en Audrey Hepburn. Zeker voor die tijd was het extra bijzonder dat ze zo uitgesproken elegant durfden te zijn.’

Dionne Stax Nieuwsuur NOS Journaal presentatrice 4 juni 2018 nieuws uitzending NPO2 Mariëlle Tweebeeke

Favoriete adressen

‘Ik woon in Amsterdam en het stikt hier van de leuke adresjes. Zo kom ik graag bij We Are Labels in de Utrechtsestraat vanwege de redelijk betaalbare en kwalitatief goede Scandinavische merken als Samsøe & Samsøe.
 
In diezelfde straat zit ook JAN, daar hebben ze van alles. Van sieraden tot notitieboekjes, schoenen, toilettasjes en interieuritems… perfect voor cadeaus!
 
& Other Stories is een fijne winkel voor basics, ik ga er nooit de deur uit zonder iets te kopen.’ Andere merken: MaxMara (klassiek en stijlvol) en The Kooples (vleugje rock-’n-roll).

Dionne Stax NOS Journaal presentatrice 4 juni 2018 23.59 uur zeer late avond nacht nieuws NPO1 #SlaapLekker

Eigen stijl

‘Mijn stijl is basic, maar ik hecht veel waarde aan kwaliteit. Liever een goede, wat duurdere zijden blouse, dan tien van mindere kwaliteit.
 
Ook moet kleding comfortabel zitten; je ziet mij vaker in een jeans met witte sneakers dan in een jurkje met high heels.’

Wishlist

‘Ik zou wel een keer een red carpet-waardige jurk van Jan Taminiau aan willen. Pure kunst vind ik zijn ontwerpen.
 
En als we dan toch bezig zijn; pumps van Jimmy Choo en een Chanel-tas.

Het model maakt me eigenlijk niet eens uit.’

Mode-essential

‘Ik ben jassenverslaafd, je kunt er niet genoeg hebben. Mijn favoriet is nu een effen wollen exemplaar van Claes Iversen.

Maar ook van mijn vintagejas – ja, met luipaardprint – kan ik geen afscheid nemen.’

Beauty duty

‘Altijd in mijn tas: lippenbalsem van Sephora en de Almond Oil & Sesame Oil-handcrème van de Home Spa-lijn van Douglas.
 
Mijn handen zijn vaak goed in beeld, dus ik vind het belangrijk dat ze er verzorgd uitzien.’

Favoriete parfum

‘Al jaren Coco van Chanel. Ik probeer weleens iets anders, maar dan krijg ik toch altijd het gevoel alsof er iets niet klopt.’

Sieraad

‘Op mijn dertigste verjaardag kreeg ik drie ringen; een van mijn ouders, een van mijn vrienden en een die ik mezelf cadeau heb gedaan. Ze passen perfect bij elkaar.’

Favoriete modeontwerper

‘Dan ga ik toch voor Claes Iversen, hij maakt prachtige creaties en daarnaast is het een ontzettend leuke man.
 
Ook voor het presenteren van Het Journaal draag ik weleens wat van hem.

Mijn vaste stylist Hanna Suurland selecteert ook televisieoutfits van andere designers.’

Bron: elegance.nl
 
Tekst: Elise Goulooze en Lisa van der Heide

Geen opmerkingen:

Een reactie posten