zondag 29 oktober 2017

NOS Journaal nieuwslezeres Dionne Stax in de sportschool: 'Ik heb geen ruggengraat wat betreft sport'

NOS Journaal nieuwslezeres Dionne Stax in de sportschool: 'Ik heb geen ruggengraat wat betreft sport'

dionne_stax op haar Instagram: Zo ziet het er dus iedere zaterdag uit bij @3sixty5personaltraining. Trainer @jellevanhouten houdt mij scherp in de gaten en ik, nou ja, ik heb het zwaar zoals je ziet. Dit weekend in @volkskrantmagazine

Fitgirl Dionne Stax werkt zich in het zweet in de sportschool van 3SIXTY5PERSONALTRAINING workouts NOS Journaal presentatrice #fitgirl #fitness #workout #bikkel #straklichaam #spierpijn #pijnisfijn #getfittheprofessionalway #jellevanhouten

3sixty5personaltraining op Instagram: Our favorite news anchor @dionne_stax will tell you all about her workout face and her favorite PT @jellevanhouten at today’s @volkskrantmagazine

    😣💪🏻⭐️ #3SIXTY5 #personaltraining #getfittheprofessionalway #fitgirl #fitness #workout #bikkel

Wie strak wil zijn, moet pijn lijden. Dus gaat bij NOS Journaal-presentator (32) Dionne Stax de zweep erover.

'Ik ga dood, ik ga dood, dit is echt niet fijn.'

'Doorgaan Dionne.'

De relatie personal trainer-lijdend voorwerp is doorgaans een ingewikkelde. De eerste wil pushen, resultaat boeken, motiveren. De tweede wil heel graag ergens anders zijn - of dood, alles om een einde te maken aan fikkende spieren en iemand die zegt dat je desalniettemin voorál nog even gas moet geven. Of die langzamer gaat tellen als je denkt er bijna te zijn, godsamme zeg.

Dat zorgt voor nijdige blikken, tijdelijke haat, allemaal zeer menselijke reacties op pijn en dwang. Zo niet Dionne. Die weliswaar trillend van de inspanning haar sets dead lifts doet, maar tussendoor lacht, en bij wijze van vloek 'ah' zegt (en dus niet schreeuwt).
 
Ze sport... nou, líéf, en ook ontzettend netjes, met een kaarsrechte rug enzo. 'Ze pikt het technische aspect van de oefeningen heel snel op', beaamt Jelle-de-trainer, die zich tot Dionne wendt, vraagt hoe het setje ging (nooit 'goed' zeggen, want dan hangen ze zonder pardon extra kilo's aan zo'n apparaat). Dionne: 'Goed.'

    Altijd begon ik vol overgave. Maar ja, ik heb geen ruggegraat wat betreft sport
    Dionne Stax

Jelle schuift een extra schijf aan de halterstang. En terwijl ze weer bukt en strekt, bukt en strekt - 'Ja, perfect Dionne' - memoreert ze eerdere sportpogingen. Ze deed yoga, ze deed spinning, ze deed bootcamp, 'en altijd begon ik vol overgave. Maar ja, ik heb geen ruggengraat wat betreft sport'.
 
En vanwege die 'maar ja' is er nu dus de persoonlijke begeleiding, dan moet ze wel. Jelle: 'Ik stuur de dag van tevoren altijd even een berichtje of ze er al zin in heeft.' En het helpt hoor, zo'n stok achter de deur, de bovenarmen zwenken minder uit tijdens het zwaaien, toch vaak een vrouwendingetje, en het is al met al 'allemaal wat strakker'.

Jelle telt ondertussen, langzamer, lang-za-mer, langggzaaaamerrrr... klaar.

'Mijn armen huilen.'

Ook lief.

Bron: volkskrant.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten