donderdag 13 april 2017

Dionne Stax: 'In Suriname kwam ik tot rust' #throwback thursday


Dionne Stax: 'In Suriname kwam ik tot rust'

Op throwback thursday, een oud interview met Dionne Stax door Wout Dusseldorp, van donderdag 26 februari 2015, Geniet in De Gelderlander.

Dionne Stax NOS Journaal presentatrice op 28 maart 2017 om 20.00 uur avond nieuws uitzending 8 uur Journaal NPO1 #rokjesdag #Fijn jurkje #ladyinred

Dionne Stax zou graag eens uitgaan met de Amerikaanse journaliste Barbara Walters. „Zij heeft mij geïnspireerd” en heeft haar hart verpand aan Suriname na een fantastische backpack vakantie.

Tijdens de komende uitslagenavond van de provinciale verkiezingen zal niet Herman van der Zandt bij het bekende touchscreen staan, maar Dionne Stax.

Het is de nieuwste stap in de razendsnelle carrière van de 29-jarige Boxmeerse.

Stax begon in 2007 als stagiaire bij 'NOS Headlines', de voorloper van 'NOS op 3'. Daar werkte ze op de redactie aan de weekoverzichten voor het digitale kanaal NOS Journaal 24.

Na een tweede stage - ook bij de NOS, dit keer op de binnenlandredactie - studeerde Stax in 2009 af. Met cum laude een diploma communicatiewetenschappen op zak ging ze aan de slag bij 'NOS op 3' als redacteur en verslaggever.

Dionne Stax Nieuwsuur NOS Journaal presentatrice op 28 maart 2017 nieuws uitzending NPO2 Twan Huys

Toen Sacha de Boer in 2013 stopte bij het 'Achtuurjournaal', maakte Stax de overstap naar de ochtend- en dagjournaals van de Nederlandse Omroep Stichting.

Café

Dionne Stax: "Wat is er nou leuker dan in de zomer met een lekker drankje op het terras zitten en kijken naar alles wat er langs komt? Daar kan ik echt van genieten.

Dionne Stax NOS Journaal presentatrice 28 maart 2017 23.55 uur late avond nacht nieuws uitzending NPO1

Ik zou het haast een hobby van me durven noemen. Ik woon in het centrum van Amsterdam en daar is altijd wel wat te zien.
 
Daarnaast mag ik ook graag met vrienden een drankje doen. Wanneer ik in Amsterdam uitga, dan heb ik niet echt een voorkeur qua café.

In Boxmeer wel. Als ik daar ga stappen, ga ik meestal naar De Bock of De Douairière.

Die kroegen vind ik veruit het gezelligste. Lekker een wijntje drinken en wat eten. Daarnaast kom ik er ook altijd wel bekenden tegen. Vaak mensen die ik dan al lange tijd niet gesproken heb."

Restaurant

Dionne Stax: "De laatste tijd kom ik regelmatig bij de Foodhallen in Amsterdam. Het is nieuw, dus iedereen wil het bekijken.

En ik geef ze geen ongelijk, want het is heel leuk. Een grote hal met allemaal verschillende eetstandjes. Druk en gezellig, daar hou ik wel van."

Bioscoop

Dionne Stax: "Eerlijk gezegd kom ik niet vaak in de bioscoop. Ik heb een abonnement op Netflix dus ik kijk vaker een film op de bank. Lekker met de laptop op schoot terwijl het buiten regent. Stiekem vind ik dat ook fijner dan een bezoekje brengen aan de bioscoop.
 
Want als ik er halverwege de film achter kom dat ik er niks aan vind, dan kan ik gewoon wat anders opzetten. De laatste film die in de bioscoop heb gezien, was de Nederlandse film Homies.

Normaal ben ik niet zo van de Nederlandse films maar deze vond ik erg leuk.

Een vlotte film vol humor. Ik betrapte me erop dat ik een paar keer heel hard moest lachen."

Muziek

Dionne Stax: "Heel stom, maar ik ben al heel lang niet meer naar een concert geweest. Soms zie ik wel iets voorbijkomen waar ik graag heen zou willen gaan. Maar meestal ben ik dan al te laat en zijn alle kaartjes uitverkocht.
 
Thuis en in de auto luister ik wel veel muziek. Daarbij passeert van alles de revue. Van Nederlandstalig tot dance. Het ligt er maar net aan in wat voor bui ik ben. "

Theater

Dionne Stax: "Behalve naar concerten mag ik ook wel weer eens vaker naar het theater gaan. De laatste show die ik gezien heb, was van Marc-Marie Huijbregts in De Kleine Komedie in Amsterdam.

Goeie show. Maar volgens mij al wel meer dan een jaar geleden.

"Ik denk dat ik vaak te druk ben om dat soort dingen in de gaten te houden. Dat komt deels doordat ik niet op vaste dagen werk. Zo valt mijn weekend lang niet altijd op zaterdag en zondag. Dat maakt plannen niet bepaald makkelijk.
 
Gelukkig heb ik meer vrienden die onregelmatig werken. Daardoor is er altijd wel iemand die iets met me wil gaan doen. Al vind ik het ook heerlijk om te gaan sporten of iets voor mezelf te doen."

Museum

Dionne Stax: "Waar ik wel tijd voor vrij maak, is het bezoeken van musea. Ik woon natuurlijk heel dicht bij de grote musea van ons land, dus daar kom ik regelmatig.

Maar ook in het buitenland mag ik graag een museum bezoeken.
 
Zo ben ik laatst in het Arte Reina Sofía-museum in Madrid geweest. Ik wilde al heel lang Guernica van Picasso zien. En het heeft me niet teleurgesteld. Echt indrukwekkend. Ik ben niet iemand die uren naar een kunstwerk kan kijken. Maar dit vond ik prachtig."

Stad

Dionne Stax: "Mijn zus is iets meer dan zes jaar geleden naar Barcelona gegaan voor een talencursus. Inmiddels woont ze er samen met haar Spaanse vriend. Als ik een paar dagen vrij heb, probeer ik haar te bezoeken.
 
Doordat ik vaker in de stad kom, leer ik alles ook beter kennen. Een overzichtelijke stad, vol leuke winkels en ook nog met een strand. "

Land

Dionne Stax: "Ik wil heel graag een keer terug naar Suriname. De vakantie die ik daar heb gehad, was echt geweldig. Al backpackend ben ik het binnenland in getrokken. Geweldige natuur gezien, lieve Surinaamse mensen leren kennen.
 
Ik kwam er helemaal tot rust. Je moet er wel van houden, hoor. Zo heb ik geslapen in kleine hutjes en stond ik naakt te douchen in de rivier. Maar ik vond het echt gaaf om te doen. Ik kan het iedereen aanbevelen."

Avondje uit met...

Dionne Stax: "Als ik kijk naar mensen die mij geïnspireerd hebben, dan zou ik wel eens wat willen drinken met Barbara Walters.
 
Zij is een Amerikaanse journaliste die heel veel bijzondere interviews heeft afgenomen. Daar zou ik graag een keer met haar over praten."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten